İrfan Sarı

İrfan Sarı

Sende geç Keremes güzeli

Sende geç Keremes güzeli

Seyyar sinema gelir Kürdistan illerinden birine fi tarihinde. Keremes köyüne gidince sinemacının cebi iyice dolmuştur. Köyün uyanık yaşlı kadını gelir gösterimdeki filmi izlemek istediğini söyler sinemacıya. Sinemacıda “para” ister. O da ben deliyim delilerin parası olmaza getirir konuşmasını. Sinemacı sevinçlidir çünkü ilin bütün köylerini dolaşmış neredeyse tek kuruş bırakmamış kimsenin cebinde buna mukabil; yüksek sesle “Hadi sende geç Keremes güzeli” benden olsun der.
 
Bizim siyasi kültürümüze de böyle bir yaklaşım hakim olmuş. Her seçimde hadi Hakkâri’ye sen git. “Bendensin” diyorlar.
 
Hakkâri kültürel derinliği olan ve zengin bir direnişe sahip yerleşik halk gücüne sahiptir.
 
Ama siyasetçisini çıkaramaz.
 
Hakkâri sınır boyunda kimliğine ve diline kimsenin sahip çıkamayacağı kadar yüksek bir frekansla sahip çıkar ama siyasetçisini kendi seçemez.
 
Genel merkez bir atama yapar.
 
Siyaseti bilmez Hakkârili.

Aşiret çocuğudur Hakkârili.

Genel merkez atama yapmazsa birbirine girerler maazallah.
 
Tabi Hakkâri filmi çekilecekse elbette aktörler bu işi üstlenirler Hakkârililer ancak figüran olarak kalır filmin bir yerinde. Üçüncü roller hatta dublör olarak kalabilirler.
 
Hakkârililer defineye ulaşana kadar kazma kürek çalışabilirler ama defineye ulaşılınca terlerini soğutmak için rüzgârın önünde durmalılar.
 
Ağaların ve beylerin hâkimiyetinden sıyrılabilmek için on binlerce çocuğunu feda etmiş bu halkın hala kararlılıkla sürdürdüğü mücadelede hak ettiği durum değil bu.

Elbette halka mal olmuş önemli kişilik ve önderlerin yine karizmatik siyasetçilerin her yerden aday gösterilmesine kimse bir şey demez. Ama bunu daha aşağılara çekmek ve kılıflar uydurmak amiyane tabirle haksızlıktır.
 
Hakkârililer elbette kendi aralarında siyasette rekabet içinde olabileceklerdir. Hatta birbirlerine siyasi üstünlüklerini göstermek için kabiliyetlerini sergileyeceklerdir. Bu marifetlerin sergilenmesine kimse “kavga hali, kırgınlık, kan davası” diye bir yaklaşımla isim bulunamaz. Bulmamalıdır.
 
Bütün herkes gibi Hakkârililerde haklı bir rekabet sonucu daha faydalı bir kimlik ve birikimli bir bireyi kendi siyasetçisi olarak seçip ve temsiliyetini ona teslim etmek ister. Bu tanımdan vardığımız sonuçta şudur; kendisiyle yaşayan, bölgenin öznel durumlarını daha iyi bilen, halk gerçekliğini çok daha iyi tanıyan, coğrafik yapısını karış karış dolaşmış, ekonomik, sosyal, kültürel tüm yapılarını analize etmiş ve kendisinin de bu tanımlar içinde olduğunu bildiği bir lideri çıkarmak ister.
 
Keza yaşadığı bölgede özgürlük taleplerinin yanı sıra özgürlüğü kalıcı kılabilecek kentsel bir altyapıya da ihtiyaç olduğunu biliyor olmalıdır Hakkârilinin siyasetçisi. Yani burada kalkan toz bulutunun zerrecikleri onunda nefes yolundan geçmeli, burada karakışın yarattığı ayazda onunda parmakları üşümeli, doğan güneşin altında onunda benzi esmerleşmeli ve yüzü kabuklanmalı, kavgasında onunda kafası kırılmalı, düğün-derneğinde onunda göğsü sevinçle dolmalı, ölen bebeğin annesinin acısına ortak olabilmeli, doğan bebeğin babasına destek çıkabilmelidir.
 
Kısacası onun gibi yaşayabilmelidir ki; varmak istediğimiz hedefe daha kısa ve etkin bir şekilde ulaşalım.
 
Babadan kalma siyaset kafasıyla seçim zamanlarında kapısı çalınan halk olmak istemiyor artık Hakkârili.

Kendi siyasetinin değer yargılarını kendisi kucaklayıp kendisi yüceltmek ve kendisi taşımak ister.
 
“Bir kişi dara düştüğünde, dardan çıkabilmek için kendisinden güçlüsü yoktur.” Eğer bu sözden yola çıkarsak Hakkâri’nin ve Hakkârilinin yarasının acısını ancak Hakkârili his edebilir.
 
O anlamıyla temsiliyetini Ankara’da da kedisi yapacaktır.
 
Sinemacının dediği gibi “sende geç Keremes güzeli” demeyecektir Hakkâri ve Hakkârili. Çünkü cebi değil beyni dolu Hakkârilinin.

Aklıyla hareket etmeyi herkesten çok iyi biliyor velhasıl.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
60 Yorum
  • Erdem Serhat / 04 Nisan 2011 Pazartesi 11:31

    Yazınızı haklı ve önemli buluyorum. Ankara'nın da buna kulak vermesinin faydalı olduğunu düşünüyorum. Yoksa bunun neo-feodal pratiklerden bir farkı olmaz. Nitekim bu yazıyı kim(ler)e binaen yazdığınızı da tahmin edebiliyorum tabii.
    Sevgi ve muhabbetle

    Yanıtla (0) (0)
  • yuksekovali / 04 Nisan 2011 Pazartesi 11:35

    irfan abimize candan seelmlarimizi gonderiyoruz ve onun soylediklerine katlyrz elin yabancisi gelip burda hakimiyetini koruyor yuksekovali vatandasin emegi bosa gidiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • botan / 04 Nisan 2011 Pazartesi 11:54

    irfan bey e yürekten katılıyorum,söylekleri çok doğru . biz artık ankara da ne ağa ne de oğlunu istiyoruz,halkın arasından çıkmış iradeli,yürekli vekiller istiyoruz,bırakın artık şu aşiret,ağa zihniytini bu bize yalnızca zarar verir.

    Yanıtla (0) (0)
  • taha / 04 Nisan 2011 Pazartesi 12:01

    genel merkez birde halkın iradesine kesinlikle saygı duymalı halka rağmen aday göstermemeli kimseyi

    Yanıtla (0) (0)
  • gewer / 04 Nisan 2011 Pazartesi 12:25

    şükür birileri bu rahatlıga dur deme geregi duyup yazıya dökmüş ortamlarda bagırıpta istediklerimizle yaptıklarımız hiç uymuyor bir yandan demokrasi adalet derken diger yandan kendi insanımızı dikkate almıyor kendi kararlarımızı uyguluyoruz hele bu kadar onurlu mücadeleyi vermiş hakkari halkı olarak hiç hak etmiyoruz bu degeri

    Yanıtla (0) (0)
  • aram / 04 Nisan 2011 Pazartesi 12:39

    Zamaninda ve yerinde yazilan gercekci bir makale.. Tebrikler..

    Yanıtla (0) (0)
  • biri / 04 Nisan 2011 Pazartesi 12:40

    özetlemiş irfan bey. fazla söze ne hacet.
    Hakkârililer defineye ulaşana kadar kazma kürek çalışabilirler ama defineye ulaşılınca terlerini soğutmak için rüzgârın önünde durmalılar.

    Ağaların ve beylerin hâkimiyetinden sıyrılabilmek için on binlerce çocuğunu feda etmiş bu halkın hala kararlılıkla sürdürdüğü mücadelede hak ettiği durum değil bu.

    Yanıtla (0) (0)
  • ARGEŞ / 04 Nisan 2011 Pazartesi 12:55

    """Bir kişi dara düştüğünde, dardan çıkabilmek için kendisinden güçlüsü yoktur.” Eğer bu sözden yola çıkarsak Hakkâri’nin ve Hakkârilinin yarasının acısını ancak Hakkârili his edebilir.""" BU PARAGRAF SİZE AİT SAYIN YAZAR.BU PARAGRAFIN ÖZÜ DAR MİLLİYETÇİ ŞÖVEN BİR ZİHNİYETTİR.BUNU SÖYLERKEN ADAYLARIN HAKKARİLİ OLMAMASINI KAST ETMİYORUM.ANCAK DAHA DÜN 7 FİDAN TOPRAGA DÜŞTÜ.BUNLAR NERELİYDİ VE NERDE TOPRAGA DÜŞTÜLER.BUNU LÜTFEN KENDİNİZDE SORGULAYIN.SELAMLAR

    Yanıtla (0) (0)
  • Mithat / 04 Nisan 2011 Pazartesi 12:55

    Söz konusu Nursel Aydoğan ise, BDP Iğdır'dan Pervin BULDAN'ı aday gösterecek. Buda sayın yazarın dediklerini çürütüyor. Geçen seçimlerde Hakkariyi iki vekil temsil etti. Pervin Buldan ve Hamit Geylani. Bu dönemde ise Adil Kurt ve Esat Canan en güçlü iki aday. Bunların yanınada yıllardır bu mücadelenin içinde yer alan Nursel hanımdır.. velhasıl...

    Yanıtla (0) (0)
  • gelhat oremar / 04 Nisan 2011 Pazartesi 12:55

    ilk olarak irfan beyi canı günülden tebrik ederim,direnmeye,kurşunlara göğüs açmaya,savaşmaya ve başkanına sahib çıkmaya gelince hakkariler ilk ve önsaflarda olurlar,ama ankara ya gitmeyi bilet veremiyorlar hakkarilere neden ??

    Yanıtla (0) (0)
  • bager colemerg / 04 Nisan 2011 Pazartesi 13:04

    ustad irfan sarı gerçektende güzel bir yere değinmiş ve biz bunun örneklerini şuandada yaşıyoruz örneğin sayın hasip kaplana bir bakın şırnak ı nasılda güzel savunuyor çünkü orda yaşamış ve o halkla acı çekmiş birde ve birde burda ismini vermek istemediğim başka parlementerlerimize bakın önemli olan bu davanın içinde yıllardır yer almak değil önemli olan bu dava uğruna acı çekmiş halkın içinde bölgede yaşamaktır ön aday adayı seçimlerinde bir aday dikkatimi çekti ankarada aday adaylığı başvurusu yapmış hakkarili değil ve ben onu hakkaride hiç görmemişim benim gibi orda oy kullananlarda belkide ona oy verenlerde onu görmemiştir ama genel merkez çalışanıymış ondan dolayı hangi akla mantıktır bilmiyorum ama şimdi ilk 9da iyi düşün genel merkez

    Yanıtla (0) (0)
  • MEXSUDAWAYI / 04 Nisan 2011 Pazartesi 13:11

    Bu secim sonrası turkıye yenıden yapılanmaya gıdecek yanı anayasayı sıl baştan yaratacaklar kı umutluyuz ama aması da war bunun tabıkı burada bdp partısı cıttı anlamda halkın ıstedığı adayları cıkartmak zorundadır cunku ortada yıllarca buyumuş cok buyuk bır sorun var kurt sorunu eyerkı bdp yıne 20 kısılık bır gurup ile gıdecekse meclıse bu yuku kaldırmak cok zor en azından 35 40 arası bır guruba ıhtıyac vardır kımın sesı gurse anayasada o yer alır 35 yıl suren bu savasın kurt sorunun son bulma yılı 2011 bız kurt halkının kaderı.genel merkezde halkın ıradesını esas almalıdır ama ağalar ıcınde aday olmaları vıjdanı değildir daha dun anamaızı soyleyın bırının benı temsıl etmesı ahlakı ve vıjdanı degıldır 2011yılı kurt halkı ıçın son sanstır

    Yanıtla (0) (0)
  • katılmamak elde değil / 04 Nisan 2011 Pazartesi 13:32

    bundan daha objektif bir yorum olamaz.tabiki bir hakkarili olarak bizde kendimizi savunabilecek hakkımızı arayacak insanları içimizde bulunduruyoruz..kendini iyi yetiştirmiş insanlarımız var yeterli onların önünü açalım...

    Yanıtla (0) (0)
  • zerda / 04 Nisan 2011 Pazartesi 13:44

    Genel merkez hakkari bölgesi için bu hatayı hep yapıyor.Tıpkı belediye başkanlığında olduğu gibi.

    Yanıtla (0) (0)
  • ali / 04 Nisan 2011 Pazartesi 13:46

    sevgili başkanım elbetteki bu dediklerindeki haklılık paylarını çok sayın! genel merkezin çok bilen! leride senin bu yazdıklarını biliyorlar ancak bu dediklerin gerçekleşirse onlarında güdecek sürüleri olmayacak velhasıl onlar ne derse o
    çoğu insanın sandıklara gitmeyeceğinede inanıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • gandi / 04 Nisan 2011 Pazartesi 13:50

    Sanki biz hiçbir şey bilmiyoruz da genel merkezin gönderdikleri hepsi prof.Çok güzüme gidiyor çooooooooook

    Yanıtla (0) (0)
  • cudi-gebar / 04 Nisan 2011 Pazartesi 14:04

    kesinlikle katılıyorum irfan abe.aklıyla hareket etmeyi cok iyi biliyor;biliyoruzda bunu merkeze birturlu anlatamadık,yada anlattık anlamak istemiyolar..bunu iyi okumalı ben ce merkez..yoksa gecen sefer olduğu gibi yine alırız 3 ün 1 ini:))
    bilmem acık net sarih oldumu..

    Yanıtla (0) (0)
  • iyi olmuş / 04 Nisan 2011 Pazartesi 14:34

    yazının içriği güzel olmuş ayrıca oldukça yapıcı bir eleştiri barındırıyor. fakat bu yazının muhatabı kimdir onu anlayamadım. yani ucu fazla açık olmuş. böyle olunca da kimse üzerine almıyor. bilen varsa yazının ulaşılması gereken gerçek muhattabı söylesin. daha makbule geçer bence...

    Yanıtla (0) (0)
  • hakkarili / 04 Nisan 2011 Pazartesi 14:45

    Sevgili irfan bey bir kere kürt siyaseti içerisinde siyaset yapmak define ile mükafaat ile değerlendirmek doğru olmaz elbette genel merkez halk iradesine saygı duymalı ancak bazı uyanık istismarcılarada fırsat vermemeli. Her fırsatta halkın büyük bedellerle sağladığı birlik beraberliğine ayrı farklı oluşumlar yaratma çabaları içerisinde olanlar halkın kültürel değerleri olan yerel kıyafetlerini bile sırf milletvekili olmak için istismar etmekten çekinmeyen bazı kişiliklerede bu fırsatçılıklarına izin verilmemeli

    Yanıtla (0) (0)
  • GEWERLİ ZERDEST / 04 Nisan 2011 Pazartesi 14:51

    MECLISTE KÜRT HALKINI EN İYİ ŞEKİLDE KORUYAN VEKİLER İSTİYORUZ BİZE ŞİİR LAZIM DEYIL HAKIMIZI İSTESİNLER KÜRT HALKI COK BEDEL ÖDEDI BAZILARI GELIPTE BALA OTURMASINLAR GEWER HALKINA İYİ VEKİLER LAZIM

    Yanıtla (0) (0)
  • Mamoste / 04 Nisan 2011 Pazartesi 15:06

    Çok doğru bir analiz.Katılıyorum dediklerine İrfan Bey'in.

    Yanıtla (0) (0)
  • siyar bazêsor / 04 Nisan 2011 Pazartesi 15:23

    bu halk yıllardır kefenini boynuna takıp bu mücadeleyi en onurlu bir şekilde ileriye taşımaya çabalarken, vurulurken vururken, kolu kırılıp panzer altında kalırken, sabahın bir vaktinde göz altına alınırken gecenin zifirinde kaybedilirken fedakar örgütlü bilinçli bir halkken neden kendi iradesinin temsili söz konusu olunca bilnçsiz aşiretçi ve niteliksiz görülüyor! bırakın bu halk kendi temsilini seçsin ki eminim bu halk en iyisini seçecektir. yeterki siz AĞAları uzak tutun bizden. irfan abi bir anlamda cesaretinizden dolayı tebrik ederim

    Yanıtla (0) (0)
  • KENDAL / 04 Nisan 2011 Pazartesi 16:01

    GENEL MERKEZİN ATAMA TARZI İLE YAPACAĞI ADAYLAR(Kİ BUNU BELEDİYE SEÇİMLERİNDE YAŞADIK)HALK TARAFINDAN KABUL GÖRMEYECEK.HALKIN SEÇİMLERİ DİKATE ALINMALIDIR...İRFAN BEY İN YAZISI HALKIN NABZI ,DİLİ VE TEPKİSİDİR BU DOĞRU ANLAŞILMALIDIR.....

    Yanıtla (0) (0)
  • yurtsever / 04 Nisan 2011 Pazartesi 16:38

    ağzına sağlık hakkarinin sesi değerli medya temsilcimiz...hakkari halkının yarasına birazda olsa tuz serptiniz.hakkarinin gerçeğini dile getirdiğiniz için kutluyorum.metrepollarda yaşayan ağa ve çocukları seçimden seçime burayı hatırlıyorsa bu halk bunun cevabını vermesinide bilir...bu halkın iradesine önderliğine ulusal mücadelesine olan onurlu duruşu ve baş kaldırısına layık hakkarili adayların önü kesilerek merkezden atamanın bu hareketin vijdanına uygun değildir...Hakkarili başkaldırısıyla nasılsa legal siysi temsilinde de aynı olacağı yiğit fedakar şahsiyetleri vardır... yeterki fasa-fiso bahanelerle önleri kesilmesin ağzına sağlık bu yazın vijdanları biraz rahatlar

    Yanıtla (0) (0)
  • güzel yere değinmiş / 04 Nisan 2011 Pazartesi 16:42

    halkın iradesine kesinlikle saygı duyulmalı.ancak esat canan gibi bdp çatısı altında değilken kürt olduğunu unutan,artık meclise giremeyeceğini anladıktan sonra bdpye geçenler de kesinlikle aday gösterilmemeli.aday gösterilirse kolu kırılan çocuğa newrozda öldürülen şehid ikbal'e ihanet etmiş oluruz bence...

    Yanıtla (0) (0)
  • geverli botan / 04 Nisan 2011 Pazartesi 17:01

    hakkari halkı kendi üz seçimini yapmış olabilir ama bu halka hakkaride öncülük yapan birtakım insanlar kendi çıkarları doğrultusunda aşiretçilik duygusuyla yaklaştıklarını çok iyi bilmekteyiz onun içinde mutlaka bir yerlerin müdahalesi olabilir buna olumlu yaklaşmak gerekli

    Yanıtla (0) (0)
  • BRİNDAR / 04 Nisan 2011 Pazartesi 17:05

    ARKADAŞLAR BİR KONUDA ÇELİŞKİYE DÜŞÜYORUZ. DIŞARDAN ADAY GELMESİN DİYORUZ AMA BU STATÜYÜ ALMAK İÇİNDE ACABA NE KADAR HAZIRIZ O ÖNEMLİ SADECE BİR İKİ YÖNÜMÜZLE GÜNDEMDE OLMAMIZ MALESEF YETMİYOR BU MEMLEKETTE BİR İKİ KİŞİNİN BİLİNÇLİ OLMASI BU HAKLIN YARALARI ANLATMAYA YETECEKMİ. BABANDAN OĞLA GEÇEN ZİHNİYETLE BU HALKI YÖNETTİĞİN VAKİT İŞTE BÖYLE DURUMLAR ÇIKAR ORTAYA. BU HALKA YARACI,GÖZÜ PEK, YÜREĞİ YURTSEVERLİK İÇİN ÇARPAN BİRİSİ LAZIM, KALBİ HER DAİM BU HALKLA OLACAK. BUNU YAPTIĞI VAKİTTE YÜKSEK BİR BİLİNÇLE YAPMASI GEREKİR. BİZ KÜKRESİN DERKEN DÜŞÜNCESİYLE KÜKRESİN İSTİYORUZ :) BİZİM ŞUANKİ ÜNİVERSİTELİLERİN DURUMUNA BAKIN HEPSİ BİZE HAVA ATMANIN DERDİNDE BAŞKA YAPTIKLARI BİR ŞEY VAR MI? İRFAN ABİYE YAZISI İÇİN ÇOK TŞK EDERİZ.

    Yanıtla (0) (0)
  • ahmet / 04 Nisan 2011 Pazartesi 17:16

    sımdı bazı arkadaşları yuksekovalının emeklerıne saygı gosterılmıyor dıyerek yuksekovahyı hakkriden soyutlamaya calısıyor bu ayıp ve ahlaki bir söylem değildir bence sonucta Hakkarinin İlçesisiniz ... Arıca Serkan bey ve İrfan Bey de aynı konu ustunde durmuslar ıkısının kalemı cok farklı cok değişik cok kalliteli ii söylem tarzıda harika Hakkariye saygılar buna ilçeleride dahil tabi :)

    Yanıtla (0) (0)
  • mahir kaya / 04 Nisan 2011 Pazartesi 18:25

    herkes biryerlerde gizliden gizliye belki kendine kendine konuşuyor dile getirdiklerinizi.kendi kendinize değilde herkese bu şekilde yansıttığınız için bu durumu sizi tebrik ediyorum.hakkarililer maalesef kendi siyasetçisini yetiştirmekte aciz kalıyor.bu nedenle belediye başkanlıklarına belki de daha önce hakkariyi hiç görmemiş kişiler aday oluyor yine bu sahipsizlik nedeni ile milli eğitim müdürlüğüne başka bir ilin ilkokul müdürü getirilebiliyor.bu hakkarililerin kaderi olmamalı.hastanelerimizde doktor yok okullarımızda türkiyenin en acemi ve isteksiz öğretmenleri belediyemizde burayı bilmez bir başkan bu örnekler her alanda çoğaltılabilir.memleketimize sahip çıkalım bunlarda bizim insani taleplerimiz neden görmek istemiyor kimse?.

    Yanıtla (0) (0)
  • devrim / 04 Nisan 2011 Pazartesi 18:30

    slm bencede millet iradesi çok önemli merkezi atamalar çok yanniş aday adaylarimiz bu zorlu zamanda bizi ne kadar temsil edebilirler kıriterler bence merkesi sistem koymali halk tarafinda sevilen seçildikten sonra hep kendi adamlarina deyil milet için çalişan okumüş kültürlü insan haklarini iyi bilmeli iyi siyaset adami olmali bu iş parayla yalanla dolanla olmaz

    Yanıtla (0) (0)
  • azad batman / 04 Nisan 2011 Pazartesi 19:01

    sayın arkadaş bir yazı yazmış.aslında iyi niyetinden şüphem yok.ama bilmeyerek de olsa insanlar bu söylem üzerinden hareket ederse o zaman bizim yaptığımız sadece yeresellik olur.oysa biz biliyoruz ki kürt davası ulusal bir davadır.eger kim daha iyi daha güzel daha iyi işler yapabiliyorsa o vekilimiz olsun.isterse hepsi hakkarili olsun. hala anlamış değilim bu benden olsun zihniyeti niye bizden olsun degil?ben bir batmanlıyım. isterim benim vekilim beni iyi temsil etsin. önceliğim vekilin batmanlı olması mı? yoksa kürt ulusal degerlerine sahip çıkan koruyan tartışma programlarında adam gibi yürekli, cesaretli konuşan, samimi olması mı önemli? benim vekilim şu anda ayla akat ata diyarbakırlı. bengi yıldız ise batmanlı ama halk aylayı daha

    Yanıtla (0) (0)
  • berem / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:04

    irfan bey bende bişi diyemi yabancı olmasın diyorsunuz bizim avukat rüken başkanın yerine giti kuru köy yolu asfaltı hepsi kalktıya bizim avukat kom yerine topraklı taş döktüler şimdi çarşı merkezindeki çamur hepsi ordan geliyor yağan yağmur boşa gidecek çünkü aynısı olcak

    Yanıtla (0) (0)
  • * / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:10

    bence aday hakkarili olması dar pencereden bakış açısıdır.ulusal davaya layık kim olursa hakkarililer için sorun teşkil etmez. hani bazı türk milyeççileri bazen tv lerde kürt zaza ayırımını bilerek yapıyorlar ya bence sırf kürtleri bölmek için bizim sorunumuz aday adayı olmamalı .üzerinde durulacak bir olay değil. kim layıkıyla yerine getirecek o profil üzerinde yoğunlaşsak daha anlamlı olur. tşk.. şimdiden başarılar dilerim adaylarımıza..........

    Yanıtla (0) (0)
  • zagros / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:12

    Sayın sarı kalemine ve yüreğine sağlık.

    Yanıtla (0) (0)
  • hakkarili / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:31

    Segili yazar!
    Yazınızı baştan sona tekrar tekrar okudum. Sevgili Serkan Besi ile birlikte sesini yükselten ikinci kişisiniz. Yetmez çoğalmalıyız. İş işten geçtikten sonra 'haklıydınız arkadaşlar' lafını duymak istemiyoruz. Daha doğrusu seçimlerde yenildikten sonra 'haklı olmak' istemiyoruz. Siz ve Serkan beyi ve yazılarınıza yapılan yorumları okuduktan sonra ümitlendim.
    Eğer hafızam beni yanıltmıyorsa; bir önceki genel seçimler için yaptığımız bütün uyarılara rağmen acı bir yenilgi yaşatanlar hiçbiryere hesap vermediler. Hadi gelin bu sefer pişman olmadan bişeyler yapalım. 'Ben yaptım oldulara' izin vermeyelim. Sesimiz gür çıksın. Ve bilmemiz lazım ki, hakkarinin tek ve en büyük zenginliği Beyin İhracıdır.
    Anlayana...

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehemedé Paloyé / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:39

    Kek İrfan bağırtılara baktığımda,zülfü yare fena dokunmuşsun !
    Aynı 20lerin CHP si gibi Ankara dan tayin sistemi ile demokrasi(!) yürütmeye çalışanların düştüğü durum içler acısıdır.Az olsun benim olsun ! Yirmi kişi yeter mantığı yüzde 10 dan korkar olmuştur.Efendim yüzde 9,5 civarında oyumuz olduğunu biliyoruz ama risek edemiyoruz! Kardeşim neyi riske edemiyorsun? Mecliste etkisi olmayan 20 kişidenmi? Açıkca söylemek gerekirse BDP abartısız 70-80 ve abartırsamda 100 üzerinden mebus çıkaracaktır.Eğer çıkarırsa türk meclisi sıkıntıya girer.Birileride bu sıkıntadanmı korkuyor ? Efendim ulusal davaymış! Halkının yüzde 97 si yurtsever olan Hakkaride üç tane ulusalcı yok ise toprak hakkarinin başına derim.Bazı örnekler vereceğim (devam edecek)

    Yanıtla (0) (0)
  • uğur yşr / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:41

    irfan abi müsadenle bende yazının altına imza atmak istiyorum...

    Yanıtla (0) (0)
  • uğur yşr / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:41

    irfan abi müsadenle bende yazının altına imza atmak istiyorum...

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakkarili / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:41

    Segili yorumcular!
    Adı geçen arkadaşı yakından tanıyorum. İyi niyetine ve samimiyetine diyecek hiçbirşeyim yok. Ama asla ve de kat'a bizi yani kürt halkını ve Türkiye muhalefetini taşıyabilecek bir isim değil.
    Biz sevgili belediye başkanımızın samimiyetinden de en ufak bir kuşku görmüyoruz. Ancak allah aşkına söylermisiniz: Hakkari gibi bir yerde belediye başkanı %80 oyla seçilecek ve sokağa çıktığında kendisine laf atılıp alay edilecek. İşte bu sonucu yaratan arkadaşları uayaralım yazık olacak, Kürt halkına, dahada önemlisi, buraya gönderip seçilemeyecek arkadaşımıza ve en önemlisi bu sonuca yol açacaklara çok ama çok yazık olacak. Kaybedecek 'beş senelerimiz' gittikçe tükeniyor. Sadece 'Lütfen' diyorum ilgililere...

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehemedé Paloyé / 04 Nisan 2011 Pazartesi 20:47

    Hatırldağım kadarı ile ;Amed adayı Hasan Değer e yer vermediler O da bağımsız girdi ve kazandı.A.Rıza Septioğlu na AP yer vermedi,bağımsız girdi ve kazandı.
    Kamer Genç e DYP yer vermedi bağımsız seçime girdi kazandı.Ağara partisi yer vermedi,bağımsız kazandı.İlçe belediye reisi A.Selam Çiçek e Demirel yer vermedi ve o da bağımsız kazandı.İşin ilginç yanı Elazığ Palu da CHP(devamıSHP) hayatta oy almazdı ama seçime giren aday kazandırdı.
    Demek istediğim eğer parti olarak değilde bağımsız giriliyorsa O zaman bölgelerin oyuna güvenilerek giriliyor.Bırakın bölgeler kendisi adayını seçip göndersin. Bunun haricinde 0,0001 oy oranı olmayan Kemalist Türk soluna yalvarmak ayrı dert ! Hel birde gel aday ol dediklerinin nazikçe kovmalarıda cabası...

    Yanıtla (0) (0)
  • çoban / 04 Nisan 2011 Pazartesi 21:18

    roken başkanada en çok ben tebkiliydım dişardan geliyor diye şim yok belediye bize kaldı ne oldu

    Yanıtla (0) (0)
  • zahir.GEWER / 04 Nisan 2011 Pazartesi 21:24

    yazdığınız her kelimenin aslında bi çok anlamı var.. Ama Nereye Kadar..!!! Genel Merkez.. Eminimki Bütün Mağdur bölge halkı isterki başlarında bu halkla direniş etmiş öncülük etmiş abilik etmiş kendini siper etmiş bi önderlik ister..yok aşiret başıymış yok bilmem bu kadar zenginmiş vazgeçelim artık bunlardan.. Hava civa olsun diye aday'lıklarını koyup bu kadar direnen canlarını mallarını ortaya koyan kimi yetim kimi yoksull halkın temsilcisi olabilme CESARETİNİ KENDİNDE NASIL BULABİLİYOLAR ... YAPMAYIN BU HALKIN SESİNE SES OLABİLİCEK YOLDAŞLARA BIRAKALIM BENCE..!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • yüksekovalı / 04 Nisan 2011 Pazartesi 21:46

    degerli yüksekova haber okuyucuları sizlerde bilirsinz hakkarili kadınlar emekci fedakar kadınlardır ama ne varki emekci ve fedakar olan kadınımızın degeri ayaklar altına bir kez daha seriliyor bizim mücadeli ruhu taşıyan kadınımızı ezdirip .....................şimdi ise aynı oyun bizim kadınımız bu kadarmı basit oysa mücadele ruhu ile yaşıyan bir kadın hareketi var hakkaride hep dışarda yok ............................................................................................................

    Yanıtla (0) (0)
  • ha hakkari ha başka bir il / 04 Nisan 2011 Pazartesi 22:28

    arkadaşların çoğu bu açıklamayı beğenmiş çoğu da parti siyasetine ters düşüyor diye eleştirmiş.evet hakkari halkının da güzellikleri görmeye ve bu güzellikler içinde(gerek kendi siyasetçisini seçmesi gerekse de altyapı sorunlarının halledilmesi noktasında)yaşamaya hakkı vardır.diğer kürdistan illerine baktığımız da(amed wan batman gibi) niye bu durumlar yaşanmamaktadır.evet kürt ulusal siyasetine en sadık halk hakkari halkıdır bu tartışılmaz ama bu göstermezki hep hakkarili bedel ödeyecek diye.bu siyaseti paylaşan herkesin bu noktada birşeyler yapması gerekir.bu sorunların dile getirilmesi gerekir.eleştirilmeyen bir fikir bir hareket yaşamsal süreci ne kadar uzun sürerse de çözülmeye yüz tutar.bu bir hayat gerçeğidir tartışmasızdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • yüksekovalı / 04 Nisan 2011 Pazartesi 21:49

    yeter bu halk üzerinde oyunlar yapmayın bırakın halkın duyguları ile oynamayı bu halk öyle bir sile atarki sesi bursadan duyulu hakkarili kadını ezdirmeyin demukorasiyse iste demokurası hakkarili kadın avukat halktan almıştır yeterice destek ezdirmeyin kadınımızı yok demiştim bu halk öyle bir tokat atarki sesi bursada duyulur

    Yanıtla (0) (0)
  • yüsekovalı / 04 Nisan 2011 Pazartesi 21:51

    teşekürler irfan arkadaş dogru ve düzgün tespitin icin seni yürekten kutluyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • geverli botan / 04 Nisan 2011 Pazartesi 21:57

    bize iğneden dipsiz bir koyu yarattılar bizler ise hala onların bize oluşturdukları bu temel üzerine egoist olmamız lazım çünkü bu seçilmiş insanların geçmişiyle ilgili bir esnaflar başkanı olarak irfan bey geçmişleri hakkında bilgin var gerçekten yazdıklarını okuynca şaşırdım bu dava çıkar davası manfaat davası deyil hani bir söz vardır her insan dışta insandır ama içte insan deyildir belki onun için şimdi seçilmiş adaylarımız içerisinde hangileri beyinlerinde dürüstlüğü yakalamış bu davada dürüstleriyleriyle g,irmiş bunu tartışmak lazım

    Yanıtla (0) (0)
  • mamoste serbilind / 04 Nisan 2011 Pazartesi 21:57

    arkadaslar size katılmakla beraber şunu gözden kaçırmayalım diyorum.elbette emeklerine mücadelelerine saygımız sonsuz ancak bir önceki seçimde bizi temsilen sn hamit geylani ve sn pervin buldan meclise girdi. kişiliklerine saygılı olmakla beraber yetersiz oldugunu düşünüyorum.ayrıca şu kck davasından içerde olan arkadasların da bir şekilde dışarı çıkmaları lazım.o da vekillikle mümkün olabilir.genel merkez de bunları güçlü oldugu illere atama yoluyla gönderme hakkına sahiptir.bu illerin başında colemerg şernex ve amed geliyor.hatta dikkatinizi çekerim amedin hiç bir vekili amedli degildir.kaldı ki kck den içerde olanlar da colemergi amedi wani ya da başka bir ilden oldukları için içeri alınmadı.kürt oldkları için alındı lütfen buna dikkat!!

    Yanıtla (0) (0)
  • şemzinan / 04 Nisan 2011 Pazartesi 22:20

    önceliklen tarafsız ve gerecleri yazdıgın için sizi tebrik ediyorum.bu yazdıgınız bir hakkari gercegidir.ben bir şemzinanlı olarak ayı görüşü sizinlen paylaşıyorum.şemzinanı bizden daha iyi bilemezler geveride sizden daha iyi bilemezler colemerg de aynı öyle.onun içindir ki genel merkez zafer isteniyorsa halkın iradesi olan aday adaylara güvenmek zorundalar. işte o zaman görüsünüz başarıyı.GERCEKLER ACIDIR AMA GERCEKTİR ACIDA OLSA TATLIDA OLSA GERCEKTİR

    Yanıtla (0) (0)
  • cilo / 04 Nisan 2011 Pazartesi 22:43

    selam dostlar bir geverli olarak yorumları okudum hepsi bir birinden güzel ellerinize saglık.bizim için yani gever için genel merkez kimi atarsa bizim için far etmez bu hakkari içinde öyle olduguna inanıyorum.çünkü her iki başkan bunların bir misalidir.ama biz 3 de 3 diyorsak şemdinliyi göz arde edemeyiz ve unutmamak lazım ki gecen seçim 8000 bin oy akp cıktı.buna dikkat etmeliyiz saygılar

    Yanıtla (0) (0)
  • zelal / 04 Nisan 2011 Pazartesi 23:52

    herkese selam. arkadaşlar tüm yorumları okudum ve şu kanıya vardım: evvela irfan beyi tebrik ediyorum çok güzel bir konuya değinmiş, katılıyorum kendisine. bu kadar rekor seviyede bir mücadele veren halk niye adayını da kendi içinden seçmesin, bu onun en doğal hakkıdır diye düşünüyorum . Ancak.....! bir önceki dönemde hamit geylani seçilmişti (özverisinden ötürü kutluyurum kendisini) ama yetmedi , çok pasif bir süreç geçirdi: onun gibi bir çok kişi daha vardı öyle. oysa bize lazım olan nereli olursa olsun örneğin; bir sırrı SAKIK, bir selahatin DEMİRTAŞ, bir hasip KAPLAN V.S gibi girişimci, cesaretli , ikna kabiliyeti yüksek beyinler lazım bize diye düşünüyorum. bence bu mücadele için baş koymuş kim olursa olsun aday olabilmelidir.saygı..

    Yanıtla (0) (0)
  • üniversiteli / 05 Nisan 2011 Salı 02:07

    neden böyle düşünüyorsun neden hep bu mantığın peşindesin bende hakkariliyim beni bir amedli bir vanlı veya bir başka ilden olan biri temsil etmesin diyorsun yaw sen neden bu ayrılığı yapıyorsun kim daha bilgili ise o yapar bu işi biz neyin derdindeyiz sen neyin derdindesin.. senin düşüncen biliyor musun neye benzedi yazarım aynen bir iktidar partisine dönüştü hakkarili gitsin belki bna bir torba makarna verir bu ne bçim zihniyettir arkdaş sana bir örnek vereyim selahattin demirtaş elazıglı ama amed milletvekili kimse bişey demiyor ve bizi en iyi şekilde temsil ediyor varsın hakkariden de öyle biri gitsin başka ilde aday olsun kimse bu zihniyette olmaz bırakalım bu kıt düşünclri her yer benim için hakkari her kndini bilen kürt hakkarili

    Yanıtla (0) (0)
  • üniversiteli / 05 Nisan 2011 Salı 02:10

    o zaman ben sana diyorum 'SEN DE GEÇ KALEM GÜZELİ'

    Yanıtla (0) (0)
  • deşta / 05 Nisan 2011 Salı 08:30

    Artık hiç birşeye inancım kalmadı.Belediye başkanlığı seçimlerinde anketlerde hetem dedik salih çıktı.bu defa salih dedik ruken çıktı.onlar bildiklerini okuyor.şimdi sihirli lambadan yine hiç ummadığımız birileri çıkacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • memuste / 05 Nisan 2011 Salı 09:35

    İrfan bey cesaretine kurban...hakkaride grupçuluk aşiretçilik hizpçilik adamcılık olduğu sürece sağlıklı kararlar alınamiyor...parti yöneticilerimiz kendi adamlarını öne çıkarmak için hem genel merkezi hemde alanı yanlış yönlendiriyorlar...oysa yüzde doksan sekizlik bir iradeye sahip hakkari halkı kendi temsilini çok iyi seçer Hakkaride siyaetçi yok diyorlardı...bu seçim gösterdiki yıllardır mücadelenin içinde olan canıyla malıyla var olan arkadaşlar yine seçilmiş arkadaşlar yine emek sınıfından gelen yine en üst brokrasiden gelen yine en kahraman basından gelen gelen gelen birbirinden değerli yoldaşlar ama yöneticilerimiz ne yapıyor...gruplarına rakip gördükleri herkese bir onur kırıcı bahane bulup devre dışı etmeye çalışıyorlar...devam va

    Yanıtla (0) (0)
  • memuste / 05 Nisan 2011 Salı 09:42

    ama hakkari halkı onurlu varlıklarıyla bu yöneticilrtin hakından gelecek rakibin ekmeğine yağ süren yöneticileri mahçup edecek...Değerli yazarı zagrosun sesi bu gerçekleri lütfen her gün yayınlayın idi bese hakkariliden en unurlu siyasetçi en kahraman savaşçı en yürekli serhildancı çıkar dışardan gelen arkadaşlar çok birikimli iseler kendi memleketinde başarsınlar...buradan tüm hakkarililre sesleniyoru parti yönetimine sahip çıkalım çakalllara meydanı boş bırakmayalım...

    Yanıtla (0) (0)
  • ümitsiz / 05 Nisan 2011 Salı 22:54

    keşke şu kadarcık ümidim olsa sevgili yazar.inanıyorum ki çabalarınız cok haklı ama amacın*m* ıza ulaşamayacağız.çünkü bu halkın iradesi kimselerin umurunda değil.bunu cok iyi biliyoruz...

    Yanıtla (0) (0)
  • kürt / 06 Nisan 2011 Çarşamba 19:42

    yaptığım 36 yıllık chp ye peşkeşlik yapanların üzerinde yazdığım yorumu lütfen ekleyin bu halk cahil değil artık bu halk o chp lilerin katılımıyla bu sevyeye gelmediler emek vererek canını vererek tırnağıyla kazarak bu sevyeye ulaşmıştır. kürt

    Yanıtla (0) (0)
  • kürt / 06 Nisan 2011 Çarşamba 19:18

    bizi bu konularda aydınlattığın için teşekür ederiz..............................................

    Yanıtla (0) (0)
  • özgür / 16 Nisan 2011 Cumartesi 13:43

    sevgili yazar, yazdığın yazı son derece duygular deryasına kapılmış bir şekilde yazmışsın. duygu ve düşünce ahengi son derece eksik kalmıştır. hakkariliyi en iyi anlayan hakkarili tespitiniz sosyolojik ve psikolojik olarak da yanlıştır. demokratik özerklikte yerelin rengi, yerelin iradesi genelin iradesiyle güçlenir ve gelişir. hakkariliyi en iyi hakkarili temsil eder mantığı doğruysa o zaman ne gerek var demokratik özerk sistemini kurmaya. pek çok yerel güç, çevre ve aşiretler yapısı var. toplanır ve kendi kendini yönetir. hakkari iradesi van, amet,batman,şırnak ve tüm kürdistan iradesiyle birleştiği ve temsiliyetini bu bütünlük içerisinde bulduğu taman güçlü irade olur. değerli yazar düşünce dünyanız ve duygularınız salt hakkaridenmigeldi

    Yanıtla (0) (0)
İrfan Sarı Arşivi