Toyota Avrupa, 2024 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10 daha fazla araç satarak başarılı bir performans sergiledi. Şirketin yaptığı açıklamaya göre, Ocak-Mart döneminde 319,737 adetlik satış gerçekleştirildi.
Bu satışlarla birlikte, Toyota Avrupa pazar payını 2023'ün aynı dönemine göre 0.2 puan artırarak yüzde 7.3'e çıkardı ve marka bazında Avrupa'da ikinci sıradaki pozisyonunu korudu.
Özellikle Toyota Professional hafif ticari ürün gamı, büyük ilgi gördü. Hilux ve Proace ürün ailesinden oluşan bu geniş hafif ticari araç ürün gamının satışları yılın ilk çeyreğinde yüzde 22 artarak 40,852 adede ulaştı.
Toyota'nın çevreci teknolojiye sahip araçlarına olan talep ise yüksek seyretti. Marka, karbon emisyonlarını azaltma hedefi doğrultusunda tamamen elektrikli, tam hibrit, plug-in hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araçlar sunarak satış performansını artırdı. İlk çeyrekte, Toyota Avrupa'nın satışlarının yaklaşık yüzde 72'si bu çevreci araçlardan oluştu.
Türkiye'de de Toyota, tam hibrit araçlarla öne çıkıyor. Yaris Cross Hybrid, Yaris Hybrid, Corolla Sedan Hybrid, Corolla Hatchback Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid, RAV4 Hybrid ve Camry Hybrid gibi farklı segmentlerdeki tam hibrit modelleriyle Türkiye pazarında lider konumda bulunuyor. İlk üç ayda 8,532 adet tam hibrit araç satan Toyota, bu segmentte yüzde 75'lik pazar payı elde etti. Corolla Sedan Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid ve Yaris Cross Hybrid, Türkiye'de en çok tercih edilen tam hibrit modelleri oldu.
Avrupa'da ise ilk çeyrekte en çok tercih edilen Toyota hibrit modelleri sırasıyla Yaris Cross Hybrid, Corolla Hybrid, Yaris Hybrid, Toyota C-HR Hybrid ve RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid oldu.