Vangölü Elektrik Dağıtım A.Ş. (VEDAŞ) tarafından alınan kararla kent merkezi ve ilçelerindeki abonelerin elektrik sayaçları bir süre önce sokaklardaki direklerinin üzerine taşınmaya başlandı. Şirket böylesi bir kararı almasının gerekçesi olarak ise, "kaliteli enerji, sürekli enerji ve kayıp kaçağın alt düzeye çekilmesi"ni gösterdi.
FATURALAR ŞİŞTİ
Sayaçların elektrik direklerine taşınmasının görüntü kirliliğine yol açmasının yanı sıra abonelerin faturalarındaki rakamlar da şişti. Sayaçları direklere taşınan yurttaşlar, faturalarının daha öncesine göre iki-üç kat yüksek gelmesinden şikayetçi.
Dağıtım şirketi tarafından kendilerine ayrıntılı fatura gönderilmediği için ne kadar elektrik kullandıkları bilgisine sahip olmayan abonelere sadece ödemelerine gereken borç miktarı kısa mesaj yoluyla gönderiliyor.
Daha önce 200-250 TL gelen elektrik faturasının sayaçların direklere taşınması sonrası 400-600 TL'ye çıkmasından şikayet eden yurttaşlardan Sabahattin Kapağan, yaşadıkları mağduriyeti dile getirdi.
Kapağan, "Sadece buzdolabı ve iki lamba yakıyoruz gelen fatura 400-600 TL. Ciddi bir haksızlık var. Faturalar artık mesaj yoluyla geliyor. Bu durumda fatura detaylarına nasıl ulaşacağım? Eskiden hiç olmazsa bir fatura geliyordu ve orada her şey yazıyordu" dedi.
Kapağan, ne kadar elektrik kullanımı yaptıklarını bilmedikleri gibi sayaçlarının taşınması masrafının da VEDAŞ tarafından kendilerine çıkarıldığını ifade etti.
Hacıbekir Mahallesi sakinlerinden Fadime Ergüş de daha önceleri 180 TL gelen dolayında faturasının sayaçların direklere taşınmasıyla 400 TL'ye çıktığını anlattı. "Bu kadar yüksek bir faturayı nasıl ödeyeceğiz?" diye soran Ergüş, VEDAŞ’ı kendilerine yüksek fatura çıkarmakla suçladı. Ergüş, fatura bilgilerinin mesaj yoluyla gelmesine de tepki gösterdi.
VEDAŞ'IN YANITI
Abonelerin bu yöndeki şikayetler üzerine sorularımızı yanıtlayan VEDAŞ, faturaların “tüketicinin önceki dönemlerde sayaçtan geçirmeyerek yaptığı tüketimlerin artık sayaç üzerinden geçmesi" nedeniyle yüksek geldiğini savundu.
Sayaç taşıma işlemlerinin zaruretten doğduğunu belirten şirket yetkilileri, bu şekilde kaçak tüketim oranının düşürüldüğünü ifade etti. Uygulamayla voltaj düşüklüğü sorununun da ortadan kalktığını belirten yetkililer, “Tüketicilerimiz kaliteli enerjiyi kesintisiz bir şekilde alma imkanına kavuşmuştur. Bu nedenle tüketilen enerjide artış olması da normaldir. Faturasının yüksek geldiğini düşünen tüketicilerimiz çağrı merkezimizi arayarak ya da şahsen dilekçe vererek taleplerini bizlere iletebilirler. Tüm tüketici talepleri tarafımızca titizlikle incelenmekte ve tüketicilerimize geri dönüş yapılmaktadır” yanıtı verdi.
SAYAÇ TAŞIMA DEVAM EDECEK
Yurttaşların sadece kenar mahallelerde sayaçların taşındığı noktasındaki eleştirilerini de yanıtlayan VEDAŞ, "Van il merkezinde sayaçların taşınması çalışması Temmuz ayında başlamış olup halihazırda da devam etmektedir. Akıllı şebeke sistemi kapsamında kullandığımız sayaçlar yurt dışından gelmekte olup, pandemi nedeniyle tedarik sürecinde kısa bir dönem aksama yaşanmıştır. Yaşanan aksaklıkların giderilmesinin ardından çalışmalarımız devam etmektedir. Kış dönemine özellikle denk getirilmesi gibi bir durum kesinlikle söz konusu değildir. Akıllı şebeke sistemimizi etkin kullanabilmek için abonelerimizin tamamında bu işlemi gerçekleştireceğiz” denildi.
MA / Barış Dönmez - Özlem Yayan