Metropoll Araştırma Şirketi’nin son yayımlanan anketine göre iktidar ve muhalefet oy oranında başa baş gidiyor. Kazananı belirleyen kararsızlar olacak.
Mart 2021 tarihli Türkiye’nin Nabzı anketine göre Ak Parti ve MHP toplamda yüzde 39 oy alırken, muhalefet partileri yüzde 40 alıyor. Kararsız, protesto oyu ve cevap yok diyenlerin oranı ise yüzde 18 olarak ön plana çıkıyor.
Anket sonucunu değerlendiren MetroPoll’ün sahibi Özer Sencar, "Kararsızlar ve dar gelirli seçmene ulaşabilen partilerin kazanma şansının yüksek olacağını" belirterek "Kararsızları ne oransal ne de keyfi dağıtmakla uğraşmayın. Onları anlamaya, onlara ulaşmaya ve ikna etmeye yoğunlaşın" ifadelerini kullandı.
Türkiye'nin Nabzı Mart 2021 anketinden çıkan sonuçlara göre, "Bu Pazar bir milletvekili genel seçimi olsa hangi siyasi partiye oy verirsiniz?" sorusuna verilen yanıtlar şöyle:
Ak Parti 31.3
CHP 19.1
İYİ Parti 9.9
HDP 9.1
MHP 7.8
Deva Partisi 1.3
SP 1.0
Diğer partiler 2.5
Kararsız 5.5
Protesto oy 6.2
Cevap yok 6.3
KARARSIZLARIN ÜÇTE BİRİ AKP KÖKENLİ
Sosyal medya hesabından değerlendirmelerine devam eden Sencar, “Birkaç önemli not” başlığı ile değerlendirmelerde bulundu:
“Muhalefet seçmeni tercihini açıklamak istemezse iktidar partilerinin ismini vermez. ‘Kararsızım’ veya ‘cevap vermek istemiyorum’ der.
CHP, İYİ Parti ve HDP seçmeni Cevap vermek istemezse Ak Parti demiyor.
Kararsızların 1/3’ü yani 6 puanı Ak Parti kökenlidir.
Kararsızlar içindeki 6 puanlık Ak Parti kökenli seçmenin 1.5 puanı Erdoğan’a sıkı bağlı, 1.5 puanı ise gevşek bağlıdır. Dolayısıyla bunların tekrar Ak Parti’ye dönme ihtimali söz konusudur, özellikle sıkı bağlıların.
Kalan 3 puanlık Ak Parti kökenliler Ak Parti’yi de Erdoğan’ı da terk etmiş.
Tüm parti yöneticileri ve partili vatandaşlar netice alabilmek için kararsız seçmen kitlesi ve dar gelirli seçmenler üzerine yoğunlaşmalıdır. Bu iki gruba sesini duyurabilen ve ulaşabilen partilerin kazanma şansı yüksek olacaktır. Kimse hayalci olmasın ve rakamlarla uğraşmasın.
Kararsızları ne oransal ne de keyfi dağıtmakla uğraşmayın. Onları anlamaya, onlara ulaşmaya ve ikna etmeye yoğunlaşın."