Satılan 10 araçtan 9'u otomatik
Otomatik vites otomobiller, Türkiye otomotiv pazarında ocak-mart döneminde %89,3'lük bir pazar payına ulaştı. Bu yükselişte, küresel ölçekte otomatik vitesli araç üretiminin manuel vitese göre artmasının da satışları etkilediği ifade ediliyor.
Otomobil alımında fiyat, yakıt tüketimi ve motor tipi önemli faktörler arasında yer alıyor. Şanzıman tipi de otomobil tercihlerinde etkili oluyor. Özellikle yoğun şehir içi trafiğinde konforlu sürüş sağlayan otomatik vitesli araçlar, giderek daha fazla ilgi görüyor.
Türkiye otomotiv pazarında, ocak-mart döneminde otomatik vitesli araç satışları yükselişini sürdürdü. Küresel ölçekte otomatik vitesli araç üretiminin artması, bu trendi destekliyor.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç satışları yılın ilk çeyreğinde %25,2 artarak 295.519 adede ulaştı. Otomatik vitesli araçlar, toplam satışların %89,3'ünü oluştururken, manuel vitesli araçların payı %10,7 olarak kaydedildi.
Segment bazında incelendiğinde, otomatik vitesli araçların payı en yüksek düzeyde ultra lüks (F), lüks (E) ve üst-orta (D) segmentlerinde görülürken, en düşük pay C segmentinde kaydedildi.
Mart ayında da otomatik vitesli araç satışları, manuel vitesli araç satışlarını geride bıraktı. Bu eğilim, manuel vitesli araçların pazar payının son yılların en düşük seviyesine gerilediğini gösteriyor.