
Yüksekovalı öğrencilerden TÜBİTAK 2204-B proje yarışmasında başarı
Yüksekovalı öğrenciler, Van'da düzenlenen TÜBİTAK 2204-B Ortaokullar Öğrenci Araştırma Projeleri Bölge Yarışması'na katılarak projelerini başarıyla sergilediler.
Van’da düzenlenen TÜBİTAK 2204-B Ortaokullar Öğrenci Araştırma Projeleri Bölge Yarışması’na Hakkari'den katılan öğrenciler, projelerini sergilediler. Hakkari'yi temsilen yarışmaya dahil olan projeler, bilimsel merak, analitik düşünme ve yaratıcılığı bir araya getirerek başarılı çalışmalara dönüştü.
Bu yıl Hakkari’den bölge sergisinde yer alan projeler şu şekilde sıralandı:
İlk proje, Sermaye Piyasası Kurulu Ortaokulu'ndan Batın İdem ve Azra Yiğit tarafından sunulan "Fibonacci Sayıları Yoluyla DNA Dizilimlerinin Oluşturulması ve RNAfold Yazılımı ile Örüntülerin İncelenmesi" başlıklı çalışmaydı. Danışman öğretmen olarak Ebru Soyak Memiş'in katkılarıyla yapılan bu proje, büyük ilgi topladı.
İkinci proje, Yüksekova Bilim ve Sanat Merkezi'nden Ali Arvan Tozun tarafından sunulan "Yılan Oyunu ile Bölünebilme Kurallarının Öğretimi" adlı çalışmaydı. Bu projenin danışmanlığını İshak Göç üstlendi.
Üçüncü proje ise Yüksekova Ahmed-i Hani Ortaokulu'ndan Mordem Arhat Işık ve Eylül Berre Kılıç tarafından hazırlanan "Ters Lale ve Ekolojik Denge" başlıklı çalışmaydı. Danışmanlıklarını Tunahan Karakaya'nın üstlendiği bu proje, doğa ve çevre bilincine yönelik önemli mesajlar verdi.
Bu başarılar üzerine Hakkari İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün sosyal medyadan yaptığı paylaşımda “Öğrencilerimiz projelerini başarıyla sergileyerek katılımcılardan büyük beğeni topladı. Bilime olan tutkularını ortaya koyan tüm öğrencilerimizi ve değerli danışman öğretmenlerimizi tebrik ediyor, Türkiye finaline katılma yolunda başarılar diliyoruz” ifadeleri kullanıldı.
